Uppgifter ur personregistret kan, med avseende på innehåll, skrivas ut på fyra olika sätt. Välj Grund > Rapporter > Personer.
Markera ett – av totalt sju – tillgängliga alternativ. Markerar du något av alternativen Org.enhet eller Enskild, visas listrutor där du kan göra specifika val.
I rutan Aktiva nedtill, bockar man för fältet i de fall man vill att utskriften endast skall omfatta de som är anställda i nuläget, d v s hoppa över de som har slutat eller ännu ej anställts (anst.datum i framtiden).
I rutan Välj listtyp finns fyra innehållsalternativ. Klicka på pilarna i Lista nr för att se vad dom innehåller.
Lista nr 1 är den enklaste och visar bara anställningsnummer och namn. Lista nr 4 är den utförligaste, som skriver ut flest fält ur registret. Alternativen 2 och 3 utgör mellanlägen. Exakt vad som listas framgår av rutan Innehåll.
När alla val är gjorda klickar du endera på knappen Förhandsgranska för att se resultatet före utskrift eller på Skriv ut för att skriva ut direkt.